sobota, lutego 10, 2018

{PRZEDPREMIEROWO}Dziewczyna z tatuażem na lędźwiach - Amy Schumer

Autor: Amy Schumer

Tytuł: Dziewczyna z tatuażem na lędźwiach

Wydawnictwo:  Kobiece

Ilość stron: 352

Data premiery: 02 marzec 2018


Recenzja:

Kojarzycie ten moment gdy podczas nocowania z przyjacielem/przyjaciółką, wybija odpowiednia godzina a wraz nią zaczynacie opowiadać sobie historie swojego życia, narzekać na kogoś, rozmawiać o bardzo trudnych tematach i płakać? Właśnie tak się czułam czytając tę książkę. Jak przyjaciółka Amy podczas naszego nocowania,a dziewczyna siedziała naprzeciwko mnie i opowiadała swoją historię. To było niesamowite uczucie.


"Dziewczyna z tatuażem na lędźwiach" nie jest autobiografią, ponieważ Amy uznała, że jest na to jeszcze za młoda, autorka postanowiła jednak podzielić się z nami pewnymi chwilami, sytuacjami, oraz przemyśleniami dotyczącymi jej dotychczasowego życia.

Mimo, że nie jestem miłośniczką biografii, ani książek biografio-podobnym, o Amy Schumer też nie za wiele słyszałam(Jak to możliwe?!) to jednak coś mnie ciągnęło do tej książki. Cieszę się, że uległam pragnieniu i tę lekturę przeczytałam.

Głównym aspektem, dzięki któremu tę książkę czyta się tak przyjemnie jest bezpośredniość autorki i jej dystans do siebie. Amy nie owija w bawełnę. Jeśli coś ją wkurzy - mówi o tym głośno. Tematy tabu nie są dla niej przeszkodą - jeśli Amy chce o czymś powiedzieć, to po prostu o tym mówi. Seks, homoseksualizm, rasizm, przemoc i wiele tym podobnych - to zdecydowanie nie są tematy, których autorka unika. I myślę, że właśnie dzięki temu książka była jeszcze ciekawsza.

Muszę przyznać, że jest to jedna z niewielu, jak i nie jedyna pozycja, przy której tak dużo i tak szczerze się śmiałam. Schumer zdecydowanie wie jak rozśmieszyć swojego czytelnika. Niby nic nieznaczące zdania/sytuacje, ale i tak wywoływały u mnie salwy śmiechu. Podam wam dwa przykłady:

"Czasem, gdy staję się nadmiernie emocjonalna w związku z pewnym szczególnym okresem w miesiącu, włączam głośnik i oznajmiam załodze i aktorom, że mam okres. Zawsze trzeba być sobą, także w miejscu pracy, choćby nie wiem co."

"Kiedyś na wuefie udawałam, że wpadłam do wykopu, żeby wymigać się od biegu na jedną milę. Leżałam sobie w piachu, dopóki mnie nie znaleźli."

Nie śmieszy was to? No cóż, w takim razie mamy inne poczucie humoru". Ale spokojnie! Każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Oczywiście książka nie opiera się tylko na żartach i zabawie. Amy opowiada między innymi o chorobie ojca, o swoim toksycznym związku, dostępie do broni w różnych krajach oraz o strzelaninie w Lafayette.

Podsumowując, zdecydowanie jest to pozycja po którą warto sięgnąć. Nie ważne czy znasz Amy Schumer, czy nie. Bo w tej książce poznasz jej prawdziwą twarz. Zrozumiesz, że jej życie nie było usłane różami, oraz dowiesz się jak ciężko pracowała aby osiągnąć to wszystko co teraz ma. Bardzo polecam!

Za książkę dziękuję wydawnictwu:



Ocena:
✪✪✪✪✪✪✪✪

#Dominika

1 komentarz:

  1. Czytałam i zgadzam się, że warto zapoznać się z tą pozycją! :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © The book my fantasy , Blogger