czwartek, marca 29, 2018

Powiedz mi szczerze Book Tag

Hola Amigos!

Pomyślałam, że miłą odskocznią od tych wszystkich recenzji będzie jakiś tag książkowy. Akurat dzisiaj wpadłam na taki, który szczególnie przypadł mi do gustu. Napomknę jeszcze, że znalazłam go na kanale My Books My Life. Zapraszam do czytania moich szczerych odpowiedzi :)




1. Książka, która mieszka na Twojej półce najdłużej?


Właściwie ja czytam od zawsze, więc bardzo trudno odpowiedzieć mi na to pytanie. Aczkolwiek pierwsze co przychodzi mi do głowy to "Harry Potter".  Pamiętam, że jeszcze gdy ledwo potrafiłam czytać, przychodził do mnie mój kuzyn(rówieśnik) i każdy z nas brał sobie przypadkową część tej serii, otwieraliśmy na losowych stronach i udawaliśmy, że je czytamy

.
2. Co czytasz obecnie? Jaką książkę przeczytałaś ostatnio? Jaka czeka na Ciebie w kolejce?

Obecnie czytam "Wichrowe wzgórza" Emily Brontë, ostatnio przeczytałam "Inne zasady lata" Benjamina Alirea Sáenza, a w kolejce czeka na mnie połowa mojej biblioteczki.


3. Jaką książkę wszyscy kochają, a Ty jej nienawidzisz?

Nienawiść to mocne słowo. Mogę powiedzieć, że nie przepadam za "Dworem cierni i róż", oraz "Buszującym w zbożu". 


4. Jaką książkę wciąż powtarzasz sobie, że przeczytasz, ale sama dobrze wiesz, że tego nie zrobisz?


"Niekończąca się historia" Michaela Ende. Myślę, że moja niekończąca się historia z tą książką, również końca nie znajdzie. Zabierałam się za nią tysiąc razy i nigdy nie potrafiłam jej skończyć. Nie chodzi o to, że książka jest zła, po prostu to jakaś klątwa nade mną wisi.


5. Jaką książkę planujesz przeczytać na emeryturze?


Taką na jaką będę miała ochotę :)


6. Odwieczny problem z ostatnią stroną – czytasz od razu czy spokojnie czekasz na to, jak skończysz całą książkę?


Zawsze czekam.

7. Przedmowy, posłowia, wprowadzenia – są potrzebne czy to tylko marnowanie czasu i papieru?

Zazwyczaj je czytam, ale zdarza mi się je pomijać.

8. Z jakim bohaterem książkowym chciałabyś zamienić się na życia?


Myślę, że z żadnym. Chyba, że z którymś, z jakiegoś dobrego romansu.

9. Czy masz jakąś książkę, którą wiążesz ze szczególnym okresem w swoim życiu?


Harry Potter obudził moją miłość do czytania.

10. Opowiedz o książce, którą zdobyłaś w jakiś nietypowy sposób.


Nie mam takiej książki.

11. Jakiej książce pokazałaś najwięcej miejsc?


Wydaje mi się, że nie mam takiej książki, którą zabierałabym dosłownie wszędzie, albo chociaż sporadycznie w różne miejsca. Zazwyczaj w podróż zabieram książkę, którą aktualnie czytam, lub zamierzam przeczytać.

12. Lektura szkolna, która gdy miałaś ją przeczytać, zdawała się być koszmarem, ale później ja doceniłaś?


Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to "Zemsta". Miałam ją w gimnazjum jako lekturę, a w tamtym czasie słowo "lektura" było dla mnie gorsze niż sprzątanie(sprzątanie to zło!). Aczkolwiek jakiś czas temu, w wakacje przysiadłam sobie na tarasie i przeczytałam ją ponownie.

13. Książki nowe czy używane?

Nowe, ale używanymi również nie pogardzę.

14. Czytałaś coś Dana Browna?

Kiedyś się przymierzałam, ale nic z tego nie wyszło. To bardzo dobrze, ponieważ jestem pewna, że w tamtym czasie nie zrozumiałabym i nie doceniłabym jego książek. Aktualnie planuję zabrać się za "Kod Leonarda da Vinci".

15. Ekranizacja, która podobała Ci się bardziej niż książka?


Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć, Pretty Little Liars, Love Rosie i jeszcze kilka, których aktualnie nie pamiętam. Dzisiaj się okaże, czy Call my by your name również powinno znaleźć się na tej liście.

16. Czy czytałaś kiedyś książkę, która sprawiła, że poczułaś się głodna?


"Świąteczne marzenie". Naprawdę myślałam, że nie wytrzymam(była noc) i pójdę zjeść coś słodkiego.

17. Czy jest osoba, z której polecenia książki zawsze czytasz?

Są dwie osoby, z których polecenia (prawie)zawsze czytam książki. A mianowicie jest to moja przyjaciółka Karolina, oraz druga przyjaciółka, Julia z bloga Pomówmy o literaturze

18. Książka, która nie jest jedną z tych, po które często sięgasz, ale bardzo Ci się podobała?

"Dżuma" Alberta Camusa

To już wszystkie pytanka. Do tagu nominuję Julię z bloga Pomówmy o literaturze oraz Wiktorię z bloga Fantasmes Lecture. Również każdy z was, kto chciałby go wykonać może czuć się przeze mnie nominowany :)



#Dominika

8 komentarzy:

  1. Świetny Tag! Ja do "Zemsty" mam jakiś uraz i chyba nigdy nie zrozumiem tego humoru...
    xoxo
    L. (https://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny, sympatyczny tag :) Ja zawsze byłam głodna gdy sięgałam po Harry Potter i ... ( obojętnie, która część) gdy tam były opisy ich jedzenia 😂 hi hi pamiętam , że zawsze musiałam mieć coś pod ręką kiedy go czytałam :)
    Pozdrawiam Cię serdecznie,
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja Pottera kompletowałam przez lata, wypraszając od rodziców kolejne części xD Na start trafiła do mnie część piąta, bo akurat była na promocji gdzieś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katrina.. ja jestem taka stara, że ja z rodzicami pod Empikiem stałam w długiej kolejce by dorwać Harrego. Zimno, ciemno, deszcz nic człowiekowi nie przeszkadzało, gdy ten zastanawiał się co tam się dzieje w magicznym świecie:) i na kolejną część trzeba było czekać rok... a jak wyprzedali to.. ooo kochana to jeździło się po innych księgarniach by zdobyć egzemplarz. Teraz to jest wygoda, bo zamówisz przedpremierowo, albo kupisz taniej na necie. Kiedyś to były łowy:)
      Pozdrawiam Cię serdecznie,
      Daria

      Usuń
  4. Już dawno nie czytałam ostatnich stron, ale kiedyś nim zaczęłam książkę, zawsze czytałam ostatnie zdanie lub akapit. Ale pewnego dnia zaspojlerowałam sobie książkę i to dość mocno i porzuciłam ten nawyk :D
    U mnie także Harry Pottera rozwinął miłość do czytania oraz przede wszystkim do fantastyki. Kocham tę serię ^^

    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny tag, chyba zrobię go u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Buszujący jest dość... dziwny, osobliwy, tragiczny? Tego nie da się czytać, więc tak przybijam z Tobą piąteczkę, co do tego tytułu :D
    Reszty praktycznie nie znam :(

    Buziaki,
    coraciemnosci.pl

    OdpowiedzUsuń

Copyright © The book my fantasy , Blogger