środa, listopada 15, 2023

Gwiazda Północy, Gwiazda Południa - Joanna Lampka


Autor: Joanna Lampka
Tytuł: Gwiazda Północy, 
           Gwiazda Południa
Wydawnictwo: AlterNatywne
Ilość stron: 276
Data premiery: 12 czerwiec 2020

Przychodzę do was dzisiaj z recenzją książki z gatunku, do którego coraz bardziej się przekonuję, czyli science fiction. Zawsze powtarzałam sobie, że nie jest to gatunek dla mnie, a jednak okazuje się, że to nie do końca prawda. Wróćmy jednak do książki, o której chcę wam opowiedzieć, a mianowicie do "Gwiazdy Północy, Gwiazdy Południa. Szczerze mówiąc, gdy tylko przeczytałam opis wiedziałam, że muszę zapoznać się lepiej z tą lekturą. No bo powiedzmy sobie szczerze, Kogo nie przyciągnie książka traktująca o sile kobiet? 

"Nadmorska sceneria, nietuzinkowi bohaterzy i akcja niczym z najlepszych filmów sensacyjnych. Wstąp do alternatywnego, jednak nie tak odległego realiami od naszego świata. Trwa konflikt Królestwa Żeglarzy z Cesarstwem Słońca. Aline, oficer wywiadu neutralnej Sagesii, dowodząca żeńskim oddziałem wojskowym, bierze udział w skomplikowanej akcji polegającej na uwolnieniu mistrza El-Li. Dziesięć wysportowanych i pomysłowych kobiet podejmuje się niemal samobójczej misji odbicia mnicha, tym trudniejszej, że ich przeciwnicy znają sztukę programowania mózgu. Sytuację komplikuje osobista relacja Aline z księciem – następcą tronu Cesarstwa Słońca. Za fasadą czarującego i nonszalanckiego człowieka może on skrywać niekoniecznie dobre zamiary... Dziewczyna już wiele razy przekonała się, że nikomu nie wolno ufać, dlatego jej prawdziwa tożsamość musi na razie pozostać ukryta. Czy w zadaniu, jakie ją czeka, poradzi sobie ze wszystkim, co napotka na swojej drodze?"
*opis pochodzi od  wydawcy*

Książka jest napisana w lekki i przyjemny sposób. Gdy zaczęłam ją czytać kompletnie nie czułam upływających stron i byłam w szoku gdy przewróciłam ostatnią kartkę i nie było już nic więcej. Dosłownie pochłonęłam tę pozycję w jakieś dwie-trzy godziny, co jak na moje tempo czytania jest bardzo dobrym wynikiem. Autorka bardzo dobrze poradziła sobie z wykreowanym przez siebie światem. Mam wrażenie, że w główniej mierze książka składa się z rozterek głównej bohaterki. Jednak nie zabraknie również wartkiej akcji i oczywiście wątku romantycznego, który również odgrywa ważną rolę. Wbrew pozorom w tej pozycji znajdziemy również wiele odważnych scen erotycznych dlatego od razu ostrzegam, że nie jest to literatura dla dzieci. Moim zdaniem bardzo dobrze, że się one pojawiły, ponieważ dodają całej powieści pikanterii. Jest to dopiero pierwsza część, a ja już wiem, że z przyjemnością sięgnę po kolejne tomy.
Podsumowując, jeśli zastanawiacie się czy sięgnąć po "Gwiazdę Północy, Gwiazdę Południa" to w tej chwili przestańcie i po prostu zabierzcie się za czytanie, bo naprawdę warto.

                                                      Za książkę dziękuję wydawnictwu:
                                                          


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © The book my fantasy , Blogger