poniedziałek, marca 01, 2021

⚓️Poradnik dla dżentelmena o występku i cnocie🏴‍☠️

 Autor: Mackenzi Lee
Tytuł: Poradnik dla dżentelmena o występku i cnocie
Wydawnictwo: Young
Ilość stron: 448
Data premiery: 24 luty 2021

Na tę książkę wpadłam jakieś trzy, a może nawet cztery lata temu. Opis mnie zaciekawił i z niecierpliwością wyczekiwałam, aż jakieś polskie wydawnictwo weźmie się za tłumaczenie tej pozycji. Czy było warto? Zaraz się dowiecie.

Mamy XVIII wiek, a Henry Montague, krnąbrny chłopiec, uwielbiający zabawy, alkohol i seks wyrusza na roczną podróż po Europie. Podróż ta ma być ostatnimi chwilami "wolności", ponieważ zaraz po powrocie Henry ma porzucić swoje szczeniackie życie i zostać Lordem, godnie reprezentującym swoje nazwisko. Jednak jeśli Henry podczas podróży będzie zachowywał się niestosownie, zostanie wydziedziczony. Jednak nie wszystko idzie zgodnie z planem, a Henremu nie pomaga fakt, że jest beznadziejnie zakochany w swoim przyjacielu, towarzyszu podróży.

Sięgając po "Poradnik dla dżentelmena..." spodziewałam się zwykłej młodzieżowej książki z wątkiem romantycznym. Jakież było moje zdziwienie, gdy dostałam książkę przygodową z wątkiem podróżniczym, a romantycznym w tle. Z ręką na sercu przyznaję, że wciągnęłam się od pierwszych stron i odłożyłam ją, dopiero gdy skończyłam czytać ostatnią stronę.

"Poradnik dla dżentelmena..." porusza również takie tematy jak nietolerancja czy przemoc w rodzinie. Co jest moim zdaniem jak najbardziej na plus, ponieważ, mimo że nie są to tematy łatwe i przyjemne, to powinno się o tym pisać i uświadamiać ludzi.

Osobiście uwielbiam bohaterów, jakich wykreowała autorka. Są oni przesympatyczni i z przyjemnością sama wybrałabym się z nimi w podróż. Henry na stronach powieści przechodzi przemianę i uczy się, że nie wszystko jest czarnobiałe. 

Mimo ciężkich tematów, jakie są poruszane w tej książce, jest ona pełna ciepła, i czytanie jej sprawiało mi ogromną radość, dlatego z ręką na sercu mogę wam ją polecić.

PS. PIRACI!


1 komentarz:

  1. Dużo dobrego słyszę o tej książce. Jestem jej bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © The book my fantasy , Blogger