sobota, grudnia 09, 2023

Teenage Dirtbag - Ronnie Bennett

Autor: Ronnie Bennett

Tytuł: Teenage Dirtbag

Wydawnictwo: Flow books
Ilość stron: 480
Data premiery: 28 czerwiec 2023

Kojarzycie ten moment, kiedy jesteście strasznie uprzedzeni do jakiejś książki, a na koniec okazuje się, że naprawdę bardzo wam się podobała? To ja właśnie teraz. 
O "Teenage dirtbag" usłyszałam od moich przyjaciółek, które zadecydowały, że to będzie nasza książka do przeczytania w tym miesiącu. Argumentem był fakt, że kiedyś jako nastolatki czytały ją na wattpadzie i wtedy bardzo im się podobała. Jak możecie się domyślać, mi ten pomysł niezbyt przypadł do gustu. Nie zrozumcie mnie źle. To nie tak, że jestem jakoś strasznie uprzedzona do wattpada. Sama w pewnym czasie zaczytywałam się w opowiadaniach, które znajdowały się na tym portalu. Musicie mi jednak przyznać, że mają one swoje pewnego rodzaju cechy. Na portalu mi one nie przeszkadzają, ponieważ w każdym momencie mogę wyłączyć opowiadanie i przejść do kolejnego. Jednak książka miesiąca to big deal - obowiązkowo do skończenia. Widać jednak, że można się czasem miło zaskoczyć.

"Dla szesnastoletniej Renee Delilah Parker mają to być kolejne nudne wakacje spędzone na skrolowaniu Instagrama. Wszystko zmieni się, gdy matka wysyła ją do Mullingar, aby spędziła lato z wścibską babcią, zrzędliwym dziadkiem i puszczalską kuzynką. Renee nie spodziewa się przeżycia niczego ekscytującego w tej dziurze... Dopóki nie poznaje Nate'a Harrisa, chłopaka z sąsiedztwa, przed którym ostrzega ją babcia. Nate jest zbuntowanym nastolatkiem, jeździ na motorze, dużo imprezuje i nieustannie łamie zasady. Wytatuowany blondyn może mieć każdą, a jednak to właśnie Renee zawróci mu w głowie. Rey i Nate stanowią absolutne przeciwieństwa. On - zbuntowany przystojniak, ona - ułożona świętoszka. Dzięki tej zakazanej znajomości  wakacje okażą się pełne niezapomnianych imprez, koncertów i wypadów nad jezioro, ale... Co wydarzy się, gdy lato dobiegnie końca i Rey będzie musiała wrócić do Londynu? Czy to, co się między nimi zrodziło, to tylko wakacyjne zauroczenie?"
Opis pochodzi od wydawcy

Przyznaję, że przez pierwsze 50(?) stron było mi dość ciężko przebrnąć. Przez moje uprzedzenie narzekałam praktycznie na wszystko, co tam znalazłam. Jednak w pewnym momencie tak strasznie się wciągnęłam, że okazało się, że jestem już na 250 stronie i naprawdę z bólem serca musiałam odłożyć książkę, ponieważ wzywała mnie praca. Jednak jak tylko miałam taką możliwość, to dosłownie ją pochłaniałam. Myślę, że opis, który wcześniej wstawiłam, mówi wam wystarczająco o samej fabule. Od siebie dodam tylko, że absolutnie uwielbiam wszystkich bohaterów, którzy się w niej pojawili. Każdy z nich wyróżnia się swoimi indywidualnymi cechami. Są to nastolatkowie, którzy cieszą się wakacjami i korzystają z życia. Czytając książkę, miałam wrażenie, jakbym spędzała te wakacje razem z nimi. Czułam ten gorący piasek na plaży, szum fal, gorące promienie słońca, byłam podekscytowana koncertami, na których byli. Po prostu miałam wrażenie jakbym również tam była. W sumie to w pewnym sensie byłam, bo tak się składa, że autorka stworzyła do swojej książki playlistę, którą absolutnie kocham i do dzisiaj słucham jej cały czas. Koniecznie musicie słuchać jej podczas czytania - stworzy wam to idealny nastrój. Podsumowując, książkę uwielbiam i polecam każdemu. Końcówka złamała mi serce i z niecierpliwością wyczekuję na drugą część, która z tego, co wiem, ma mieć premierę już w styczniu. 

Ocena:
9.5/10

Dominika

1 komentarz:

  1. Lubię czasem poczytać coś lekkiego, nawet przewidywalne go. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać. Taka idealna na lato lub wakacje ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © The book my fantasy , Blogger