środa, kwietnia 18, 2018

Mały sennik. Co oznaczają twoje sny - Migene Gonzalez - Wippler

Autor: Migene Gonzalez - Wippler

Tytuł: Mały sennik. Co oznaczają twoje sny

Wydawnictwo:  Wydawnictwo kobiece

Ilość stron: 248

Data premiery: 16 luty 2018


Recenzja:

Czy zastanawialiście się kiedyś dlaczego w ogóle śnimy? Czym są koszmary senne? Jakie znaczenie mają nasze sny? Ja często się nad tym zastanawiałam i gdy zobaczyłam książkę, która prawdopodobnie odpowie na moje wszystkie(lub kilka z nich) pytania byłam pewna, że muszę po nią sięgnąć. Czy spełniła moje oczekiwania? Zaraz się dowiecie.



"Freud z czasem opracował teorię, która wyjaśnia, że sny to najlepszy zapis ludzkiej nieświadomości"
Na początku autorka postanowiła zaznajomić nas z samą ideą snu. Na czym to polega, kiedy i ile śnimy oraz podała nam kilka przydanych terminów związanych z tematem. Nie zabrakło również kilku historycznych faktów czy ciekawostek. Było one naprawdę interesujące i w żadnym stopniu mnie nie nudziły.
"Każdej nocy kładziemy się spać i - z nielicznymi wyjątkami - stajemy się "martwi dla świata" na czas, który średnio wynosi około ośmiu godzin"
Dużym plusem, o którym warto wspomnieć jest słownik snów. Dzięki niemu łatwiej jest nam interpretować nasze sny. Bo każdy nasz sen ma większe lub mniejsze znaczenie.
"Każdy sen ma znaczenie ukryte lub jawne"
Niestety troszkę się na tej książce zawiodłam. Już od dłuższego czasu interesuję się snami i ich symboliką. Czytając tę książkę miałam wrażenie, że jest skierowana do laików, którzy dopiero chcą się zapoznać z tematem, ponieważ nic nowego, oprócz lekcji historii, z niej nie wyniosłam.
           "Przeciętnie przesypiamy jedną trzecią życia, a przez znaczną część tego                                                                                   czasu śnimy"
Tematem, który najbardziej mnie interesuje jest świadome śnienie. Niestety autorka nie rozwinęła go dogłębniej. Jedynie troszkę o nim napomknęła, a szkoda bo to jest coś naprawdę interesującego. 
"Kiedy przejmiesz kontrolę nad swoimi snami, przejmiesz kontrolę nad swoim życiem"
Mam mieszane uczucia wobec tej książki. Polecam ją z pewnością laikom, którzy chcą dopiero poznać ideę śnienia, natomiast czytelnikom, którzy są już z nią zaznajomieni i nie mają ochoty czytać znowu o tym samym, raczej odradzam.


Za książkę dziękuję wydawnictwu:


Ocena:
✪✪✪✪


#Dominika

8 komentarzy:

  1. Z chęcią bym przeczytała, bo wydaje się być naprawdę ciekawa :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja babcia zawsze wierzyła i nadal wierzy w sny i ich znaczenie :-) z chęcią bym przeczytała :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna okładka. Wydaje się być ciekawą , naukową pozycją. Może kiedyś, gdy najdzie mnie ochota na zaznajomienie się bardziej z tematem snu to wtedy po nią sięgnę :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja tak czy siak z chęcią bym ją przeczytała :) Wiadomo, jak coś się dziwnego nam przyśni, to człowiek zawsze sprawdza, o co może chodzić :) Swoją drogą, ładną też ma okładkę :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka jest naprawdę śliczna, a jak jeszcze światło na nią poświęci to już cudo :D

      Usuń
  5. Chyba chcąc nie chcąc bym ją przeczyta. Od zawsze byłam ciekawa co kryje się w snach. To jednak mimo wszystko ciekawy temat.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, sny to bardzo ciekawy temat ale zdecydowanie zbyt rzadko poruszany.

      Usuń
  6. Sny i ich znaczenie to ciekawa sprawa

    OdpowiedzUsuń

Copyright © The book my fantasy , Blogger