piątek, października 20, 2017

Kasacja - Remigiusz Mróz


Autor: Remigiusz Mróz

Tytuł: Kasacja

Wydawnictwo:  Czwarta Strona

Ilość stron: 496

Data premiery: 18 luty 2015


Opis:
Manipulacje, intrygi i bezwzględny, ale też fascynujący prawniczy świat…
Syn biznesmena zostaje oskarżony o zabicie dwóch osób. Sprawa wydaje się oczywista. Potencjalny winowajca spędza bowiem 10 dni zamknięty w swoim mieszkaniu w towarzystwie ciał zamordowanych osób.
Sprawę prowadzi Joanna Chyłka, pracująca dla bezwzględnej, warszawskiej korporacji. Nieprzebierająca w środkach prawniczka, która zrobi wszystko, by odnieść zwycięstwo w batalii sądowej. Pomaga jej młody, zafascynowany przełożoną, aplikant Kordian Oryński. Czy jednak wspólnie zdołają doprowadzić sprawę do szczęśliwego finału?
Tymczasem ich klient zdaje się prowadzić własną grę, której reguły zna tylko on sam. Nie przyznaje się do winy, ale też nie zaprzecza, że jest mordercą.
Dwoje prawników zostaje wciągniętych w wir manipulacji, który sięga dalej, niż mogliby przypuszczać.


Recenzja:
Kasacja jest jedną z pierwszych książek polskiego autora po jaką sięgnęłam z własnej woli i nie zawiodłam się. Dzięki takim książką zaczynam się przekonywać do polskich autorów.
Zostajemy wrzuceni w świat prawniczy, czyli są to zdecydowanie moje klimaty. Fabuła jest przemyślana w najmniejszych detalach. Poszczególne kawałki układanki z czasem idealnie układają się w całość powodując u nas zaskoczenie. Nie jestem pewna czy ktoś potrafiłby przewidzieć zakończenie. Oczywiście prawidłowe zakończenie pojawi się w pewnym momencie w naszej głowie, ale Mróz zadba o to żebyśmy zmienili zdanie jeszcze kilka razy. Nigdy nie będziemy do końca pewni, ponieważ są dwie opcje, obie tak samo prawdopodobne i ciężko jest wybrać tą zgodną z prawdą. Przez całą książkę pan Remigiusz daje nam drobne podpowiedzi, które sprawiają, że mimowolnie staramy się znaleźć rozwiązanie zagadki na własną rękę.  

"Nigdy nie identyfikuj się z klientem. Nawet jeśli twoim zdaniem 
gość jest niewinny, nie pozwól, by zaistniała miedzy wami nic 
sympatii. Chyba ze z jego strony. Z Twojej nigdy. (...) im bliżej 
jesteś klienta, tym dalej jesteś od wygrania sprawy."

Pisząc recenzję tej książki grzechem byłoby nie wspomnieć o humorze jaki w niej spotkamy. Chyłka to jedna z najbardziej sarkastycznych bohaterek jakie poznałam. Myślę, że mogłybyśmy się zaprzyjaźnić. Czytając tą książkę bywało, że podśmiewałam się, pod nosem i ludzie, którzy akurat wtedy koło mnie byli patrzyli na mnie dziwnie. Wszystkie zabawne momenty się we mnie kumulowały i w pewnym momencie po prostu usiadłam i zaczęłam się śmiać ze wszystkich śmiesznych sytuacji które tu się pojawiły, aż moja mama przyszła do mnie do pokoju i zapytała co się dzieje. 

"- Dobra, skończmy to pierdolenie - zaproponowała wreszcie.

- Jest jednostronne."



"-Jak mawia mój syn: koks, dziwki i... cholera, tego ostatniego zapomniałem.
-Twój syn ma czternaście lat."

"-(...) Prawdziwy facet ma mieć instynkt łowcy, rozumiesz?
-Potrafię zapolować na porządną promocję w Subwayu."

Remigiusz Mróz przedstawia nam w tej książce bardzo ciekawy duet. Chyłkę i Kordiana(Zordona), którzy idealnie się uzupełniają, a dzięki temu nam się przyjemniej czyta. Nie mówię tu o żadnym romantyzmie. Mam na myśli czysto przyjacielskie relacje(przynajmniej na razie). Chyłka to taka kobieta z jajami, a Zordon to... jakby to powiedzieć nie urażając go... Już wiem! Chyłka mnie w tym wyręczy.

"-(...) Jesteś twardą suką, która...
-A ty miękkim kutasem (...)."

Myślę, że naprawdę warto jest przeczytać zarówno "Kasację" jak i następne części tej serii. Czyta się ją szybko, przyjemnie i idealnie wpływa na poprawę humoru, który jesienią często nam się pogarsza. Zdecydowanie polecam.


Ocena:
✪✪✪✪✪✪✪✪
Czytaliście lub zamierzacie przeczytać? Piszcie w komentarzach co o niej myślicie.


#Dominika

2 komentarze:

  1. Książki z Chyłką i Zordonem biorę w ciemno, ta seria jest genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie "Kasacja" się nie podobała, bo dwójka głównych bohaterów doprowadzała mnie do białej gorączki>< Dlatego do Mroza szybko nie sięgnę.

    Cieszę się jednak, że przekonał Cię do polskich autorów, bo mamy wielu naprawdę niezłych pisarzy:)

    Pozdrawiam,
    Ania z https://ksiazkowe-podroze-w-chmurach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © The book my fantasy , Blogger