czwartek, sierpnia 16, 2018

Krótka historia sztuki - Susie Hodge



Autor: Susie Hodge
Tytuł: Krótka historia sztuki
Wydawnictwo: almapress
Ilość stron: 224
Data wydania: 2018

Sztuka odgrywa znaczącą rolę zarówno w naszym życiu jak i naszych przodków. Chowa w sobie dużo tajemnic oraz szyfrów. Na świecie jest i było pełno uzdolnionych artystów, o których każdy z nas zapewne słyszał chociażby w szkole. Ale jak to w szkole bywa nie zagłębiamy się w temat, a jedynie pobieżnie go omawiamy. I to właśnie naprzód tym osobą, które chcą to wiedzę pogłębić wychodzi Susie Hodge czyli autorka "Krótkiej historii sztuki". Co ciekawe Susie przekazuję nam ogrom wiedzy w bardzo przystępny oraz przyjemny sposób. Nie dostajemy od niej kolejnego podręcznika, na którego widok mamy ochotę pójść spać. Dostajemy za to książkę z ilustracjami, przypiskami oraz niezbędną wiedzą w danym temacie. Aż chce się czytać!

Nigdy nie spodziewałabym się, że sięgnę po książkę o sztuce. Nigdy mnie ona nie interesowała, a po plastyce i woku tak się do niej zraziłam, że na sam jej widok miałam ochotę uciekać. Dlatego nie mam pojęcia dlaczego, gdy napisało do mnie wydawnictwo almapress zdecydowałam się przyjąć książkę, która właśnie o sztuce traktuje. Wiem za to, że była to dobra decyzja.






Autorka opowiada nam o kierunkach w sztuce, konkretnych dziełach, tematach, którymi inspirowali się autorzy jak i o technikach, które przyjmowali. Odwołuje się do znanych nam wszystkim artystów jak chociażby Van Gogh czy Picasso, ale nie zapomina również o tych nieco mniej znanych. Styl pisania autorki również jest bardzo lekki i przyjemny. Widać, że Susie wie o czym pisze i czuje się dobrze w danym temacie.


"Krótka historia sztuki" jest idealną lekturą dla laików jak i również osób, które są w historię sztuki już zagłębione. Każdy znajdzie tu coś dla siebie, a nawet czegoś się nauczy. Ja, największy laik w sztuce, z ręką na sercu mogę wam tą pozycję polecić.

Za książkę dziękuję wydawnictwu:



logo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © The book my fantasy , Blogger