Menu

środa, 9 marca 2016

MROCZNA BOHATERKA. KOLACJA Z WAMPIREM - Abigail Gibbs

Cześć!

Znalezione obrazy dla zapytania mroczna bohaterka kolacja z wampiremDzisiaj przybyłam do was z nową książką. Jak się już można domyślić po tytule jest nią "Mroczna Bohaterka", a właściwie jej pierwsza część "Kolacja z Wampirem". Od samego początku coś mnie ciągnęło do tej książki, a to okładka, a to moja koleżanka, która mi cały czas polecała tą książkę i w końcu  zdecydowałam się ją przeczytać. Gdy wzięłam książkę do rąk byłam dobrej myśli, wierzyłam, że ta autorka napisze historię o wampirach tak jak powinna wyglądać. Oczywiście nie zawiodłam się. Książka jest naprawdę genialna. Dużo osób mówi, że jest podobna do "Zmierzchu". Jest w tym trochę prawdy ponieważ sama autorka powiedziała, że zakochała się w Zmierzchu, ale brakowało jej tam drastyczności, prawdziwej natury wampira, dlatego postanowiła napisać własną książkę. 


Autorka: Abigail Anne Gibbs
Tytuł: Mroczna Bohaterka - Kolacja z Wampirem
Gatunek: Fantastyka, Science Fiction
Rok wydania: 23 października 2013
Ilość stron: 560
Tłumaczenie: Jędrzej Polak
Wydawnictwo: Muza


 Przypadkowe spotkanie na Trafalgar Square odmienia życie Violet Lee, ukazując jej świat, którego nawet sobie nie wyobrażała: istniejące poza czasem miejsce, w którym elegancja, bogactwo, wspaniałe dwory i wytworne przyjęcia są znamionami dekadencji, w jakiej żyją jego mieszkańcy. Za tym przepychem kryje się mrok, którego ucieleśnieniem jest charyzmatyczny i śmiertelnie groźny Kaspar Varn. Violet połączy z Kasparem niebezpieczna namiętność, za którą obydwoje będą musieli zapłacić wysoką cenę…

Opis niestety moim skromnym zdaniem jest słaby. Po prostu nie pokazuje on tej książki tak jak powinien. Ale no trudno, ważna jest treść zawarta w środku, a nie na zewnątrz.

Książka opowiada o pewnej dziewczynie, Violet, która znalazła się w niewłaściwym miejscu i o niewłaściwej porze. Ale czy na pewno? Czy to tylko przypadek? Dziewczyna zobaczyła coś czego nie powinna i dlatego została porwana. Oczywiście porywaczem jest nie kto inny jak Kaspar i reszta jego ludzi. A teraz pojawia się pytanie: Kim jest Kaspar? Otóż Kaspar jest następcą tronu, ma zostać królem, no i oczywiście jest wampirem. Gdy Violet trafia na dwór królewski nie może uwierzyć w to co się stało. Została porwana, już nigdy nie zobaczy swojej rodziny i do tego jeszcze oni są wampirami.  Jak by tego było mało dziewczyna dowiaduje się, że jej ojciec wie o istnieniu wampirów, jeszcze lepiej, prowadzi z nimi wojnę. Violet ma nadzieję, że ojciec ją uratuje, niestety Kaspar, król, i cała reszta dworu królewskiego tak łatwo jej nie odda, ponieważ stała się ona teraz zakładniczką, "kartą przetargową". Dziewczyna musi przemienić się w wampira, aby zatrzymać wojnę, ale czy przystanie na tą propozycję, czy w końcu zmieni swoje nastawienie wobec całej sytuacji? Po pewnym wydarzeniu ( niestety nie powiem wam, bo to by za dużo zdradziło) Violet zaczyna się zbliżać do Kaspara, niestety sprawy nabierają innego obrotu. Co takiego stało się z królową? Dlaczego Kaspar nie zabił Violet na Trafalgar Square? I najważniejsze pytanie. Kim jest Violet? Czy aby na pewno to przypadkowa dziewczyna, która znalazła się tam gdzie nie powinna, a może to wszystko musiało się zdarzyć, może ma to jakiś związek z przepowiedniom.

Dowiecie się gdy przeczytacie.

Książka zrobiła na mnie duże wrażenie i na pewno jeszczę do niej wrócę :)

ps. Jeśli jednak jesteście tacy jak ja i uwielbiacie spoilery to piszcie na mój e-mail. Chętnie wam co nieco zdradzę. :D


Ocena jaką wystawiłam:

 5/5                

Dominika  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz